В Ушачах прошёл финальный этап десятого чемпионата Беларуси по ралли

Общество

Гулам рухавікоў цэнтр гарпасёлка напоўніўся задоўга да заяўленага часу афіцыйнага адкрыцця ралійнай гонкі “Лясныя азёры- 2015”, якая падводзіла фінальную рысу пад юбілейным дзясятым чэмпіянатам краіны па гэтым відовішчным відзе спорту. Ушачы месцам правядзення знакавага для беларускага аўтаспорту мерапрыемства арганізатары абралі невыпадкова – менавіта на нашых гравійках 10 год таму пасля доўгага перапынку аднавіліся спаборніцтвы па аўтаралі. За гэтыя гады было рознае, але адно можна сказаць дакладна – ралі ніколі не былі лёгкім відам спорту, мабыць таму працэс назірання за майстэрствам лепшых пілотаў і нават лакальныя іх поспехі прыносяць асаблівае задавальненне.

На сайце федэрацыі аўтаспорту і іншых сродкаў масавай інфармацыі датай правядзення пятага заключнага этапу Чэмпіянату краіны значылася 23­24 кастрычніка. Але ў пятніцу заездаў не было, бо ўсю гоначную праграму ўмясціла субота. А напярэдадні шматлікія гледачы пераважна юнага ўзросту знаёміліся з удзельнікамі спаборніцтваў, якія пад апладысменты па чарзе выязджалі на плошчу. Трэба сказаць, што найбольшая ўвага ўдзялялася экіпажам, якія прымаюць удзел у ралійных этапах на Ушаччыне пастаянна – іх прозвішчы ўжо добра вядомы аматарам відовішчных гонак. Удзячныя гоншчыкі ў сваю чаргу выказвалі лепшыя словы ў адрас кіраўніцтва раёна за дапамогу ў арганізацыі. Статус спаборніцтваў сур’ёзны, таму без дапамогі РАУС, райаддзела МНС, ушацкіх медыкаў забяспечыць, напрыклад, патрабаванні бяспекі было б немагчыма. Ды і ў складзе судзейскага корпусу большасць прадстаўнікоў – ушачане, якія абслугоўвалі на трасе самыя розныя ўчасткі.

А распачалася гонка раніцай суботы ў Кубліцкім сельсавеце, каб завяршыцца з прыцемкам у Рагуцкіх. Агульная дыстанцыя трасы склала каля 200 кіламетраў, а даўжыня спецыяльных хуткасных участкаў – звыш 80. Перад стартам членаў экіпажаў, якія яшчэ ўчора жартавалі на плошчы з гледачамі, было не пазнаць. Менавіта апошні этап вызначаў лідараў у трох класах і двух заліках.

Чэмпіянат краіны носіць статус адкрытага, а гэта значыць, што пры выкананні некаторых умоў удзел у ім могуць прымаць прадстаўнікі любых краін. Але для таго, каб атрымаць балы і прэтэндаваць на прызавыя месцы ў першынстве, абавязкова неабходна заяўка на апошні этап. У выніку адваротнага па выніках сезона будзе налічана “баранка”. Страцілі свае балы ўдзельнікі не толькі з нашай краіны, але і з Расіі, Латвіі, Літвы, выступаўшыя на папярэдніх, пераважна выязных этапах, і ўсе прызавыя месцы падзялілі паміж сабой 18 экіпажаў, стартаваўшых раніцай 24 кастрычніка.

Які рускі не любіць хуткай язды? Гэта рытарычнае пытанне ў поўнай ступені адносіцца да нашых гасцей з Пскова. Вялікія надзеі на заключную гонку ўскладалі расійскія экіпажы з гэтага абласнога цэнтра Расіі. Сяргей Аляксееў і Аляксандр Гарланаў пасля ралі “Пскоў­2015”, якое з’яўлялася выязным этапам чэмпіянату Беларусі, аказаліся лідарамі ў сваёй заліковай групе Б­10 і мелі шанцы пазмагацца за тытул чэмпіёнаў брацкай рэспублікі, добры вынік паказалі і Дзяніс Баўлін з Аляксеем Бяловым. Але адзін з каварных спецучасткаў змарнаваў усе надзеі С.Аляксеева. Датэрмінова аформіў зыход з трасы і яго зямляк Д.Баўлін. Хоць і не без прыгод, але астатнія 16 экіпажаў змаглі дабрацца да фінішу і атрымаць заліковыя балы.

Барацьбу з трасай і завочную з сапернікамі вялі пілоты поўнапрывадных аўтамабіляў Сяргей Вязовіч, Анатоль Шымакоўскі, Яўгеніус Сладкявічус. На першых участках яны ішлі практычна з аднолькавым часам, а па выніках першай секцыі літоўскі пілот толькі крыху саступаў беларускім майстрам. Аднак у роўную барацьбу ўмяшаўся выпадак – Я.Сладкявічусу быў налічаны 20­секундны штраф, прычым памылкова. І хаця пазней ён быў адменены, гэты фактар негатыўна паўплываў на далейшы настрой гоншчыка. Каб кампенсаваць адставанне ад лідараў, літоўскі гоншчык рэзка ўзвінціў тэмп, але гэта не прайшло бясследна – спачатку быў вылет з трасы, а потым напружання не вытрымала тэхніка – да страты часу прывялі праблемы з каробкай перадач.

Па выніках гонкі літоўскі экіпаж уступіў не толькі С.Вязовічу, але і А.Шымакоўскаму, які, дарэчы, таксама скардзіўся на тэхнічныя праблемы. Між тым на фінішы ён быў другім, забяспечыўшы сабе срэбра па выніках усяго чэмпіянату ў самым прэстыжным класе Б­12 і бронзу ў абсалютным заліку. Пераможцам жа у гонцы, чэмпіянаце і класе стаў Сяргей Вязовіч. І гэта прытым, што мінчанін прапусціў два выязныя этапы. Затое ў трох хатніх змог забяспечыць сабе камфортную перавагу над канкурэнтамі. Я.Сладкявічус стаў другім у абсалютным заліку чэмпіянату. А паколькі яго аўтамабіль па тэхнічных характарыстыках не праходзіць у клас Б­12, то другое месца па выніках сезона прысуджана А.Шымакоўскаму, а трэцяе – Андрэю Галабародзьку з Беларусі.

Затое ў катэгорыі монапрываду дамінаваў Рычардас Баўбінас. Перамога ў гэтым заліку і класе Б­11 дазволіла “разграміць” усіх і па выніках чэмпіянату. Другім і ў заліку, і ў класе Б­11 стаў беларус Юрый Семянчук. Але да гэтай гонкі ён не мог пахваліцца наяўнасцю балаў, таму па выніках чэмпіянату застаўся без узнагарод. Не змог пазмагацца за агульныя прызавыя месцы і беларус Мікалай Цімінскі – да бронзы ў суботняй гонцы ён меў больш сціплыя вынікі на папярэдніх этапах.

А вось расіянін Міхаіл Міронаў хаця і даязджаў з­за паломкі паўвосі тры апошнія спецучасткі на блакіроўцы і фінішаваў далёка ад п’едэсталу, па выніках чэмпіянату выйшаў на другое месца як у монапрывадзе, так і ў класе Б­11. Класам ніжэй, у Б­10, выступала яго жонка Анастасія, адзіная жанчына­пілот, але па класнасці кіравання аўтамабілем яна дасць фору большасці прадстаўнікоў моцнай паловы чалавецтва. А.Міронава стала трэцяй у сваім класе, а па выніках усяго чэмпіянату – другой. Адным з нешматлікіх пілотаў, якія прынялі ўдзел ва ўсіх пяці этапах серыі, стаў Аляксандр Міцкевіч – у суботу ён быў другім у гонцы і стаў трэцім у чэмпіянаце. А перамогу ў класе Б­10 атрымаў Іван Рускіх. Яго ВАЗ­2108 аказаўся адзіным “айчынным” аўтамабілем, які дабраўся да фінішу да вялікай радасці пскоўскіх гоншчыкаў: “Усё роўна перамога ў “рускіх”!” – жартавалі яны. Стаць першым Івану не перашкодзіў нават хвілінны штраф, атрыманы за раннюю адзнаку на адным з пунктаў кантролю часу. Дзве вышэйшыя прыступкі п’едэсталу ў сезоне дазволілі экіпажу заняць першае месца ў чэмпіянаце, але ў агульным заліку ўсіх монапрывадных аўтамабіляў гэтага хапіла толькі для трэцяга выніку.

Пры падвядзенні вынікаў і цырымоніі ўзнагароджвання члены экіпажаў прыгадалі мінулыя гонкі на ўшацкіх дарогах. А.Галабародзька ўспомніў, што дзесяць год таму з 19 стартаваўшых аўтамабіляў да фінішу дабраліся толькі 12. Зараз жа сходы сталі радзей менавіта з­за таго, што гоншчыкі пазнаёміліся з маршрутамі спецучасткаў. На іх яны абавязкова вернуцца яшчэ не раз, бо ўзроўнем турніру і ўмовамі задаволены былі ўсе. А адзін з літоўскіх гоншчыкаў адзначыў, што лічыць ушацкі этап “хатнім” не толькі для беларускіх калег, бо адчувае сябе тут не менш камфортна, чым на радзіме.

Дзмітрый Раманоўскі.



Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *